یکی از مهم ترین جنبه های بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، ساختمان پیوند است. ساختمان پیوند است یعنی به دست آوردن لینک از وب سایت های دیگر. روش های بسیاری برای ایجاد یک ساختمان پیوند موثر وجود دارد.


متن کلیدی اولین قدم برای ایجاد ساختمان پیوند موثر

شخصیت های مرئی و کلمات نشان دهنده کیفیت لینک های شما در هنگام ارتباط با دیگران است. هرچقدر متن شما بهتر و قوی تر باشد و کلمات کلیدی مناسب تری انتخاب کرده باشید در موتورهای جستجو نتایج بهتری خواهید داشت و این مسئله اولین قدم در ایجاد ساختمان پیوند  و طراحی سایت ارزان است زیرا هرچقدر در نتایج وضعیت مناسب تری به خود اختصاص دهید بازدیدکنندگان بیشتری خواهید داشت و زمینه برای ایجاد بنای ساختمان پیوند مهیا تر میشود.
سه نوع از لینک ها می توانند به رتبه بندی شما و بهبود موقعیت شما در موتورهای جستجو کمک نمایند . این 3 نوع لینک عبارتند از :
لینک های داخلی  ، لینک هایی که لینک به صفحات دیگر در وب سایت شما میباشند.
لینک های خارجی ،این لینک ها اشاره به صفحات دیگر وب سایت ها دارد.
لینک دهندگان ( بک لینک ) Inbound/Backlinks- لینک هایی که در سایت های دیگر اشاره به صفحات شما میکنند.
مزایای لینک های داخلی

افزایش تجربه کاربری یا Intrasite ، این خصوصیت به کاربر کمک می کند تا برای پیدا کردن اطلاعات مورد نیازش زمان کمتری صرف کند. از طریق ایجاد ارتباط بین کلمات کلیدی اولیه خود کاربر میتواند به راحتی در صفحات شما حرکت کرده و تصمیم به خرید از سایت شما بگیرد.

لینک های داخلی به شما کمک می کند تا صفحات مختلف سایت شما بهم مرتبط شوند و آموزنده تر به حساب بیایند همچنین برای حرکت بسیار آسان شوند. بسیاری از مردم به طور طبیعی می خواهند از لینک های داخلی و آسان استفاده نمایند تا سایر صفحات شما را نیز بررسی نمایند .

ناوبری آسان - لینک کردن کلمات کلیدی اولیه به صفحات دیگر شما باعث ایجاد ناوبری بسیار خوبی در سایت شما خواهد شد.
مزایای لینک های خارجی
این مسئله باعث میشود سایت شما به عنوان یک منبع ارزشمند و معتبر در بازاریابی اینترنتی شناخته شود .
باعث افزایش ترافیک وب سایت شما خواهد شد .
باعث افزایش تعامل میان شما و سایت های دیگر میشود .
لینک دهنده، ملکه SEO
در شرایطی که محتوای SEO پادشاه است،لینک دهنده ملکه به حساب می آید. موتورهای جستجو بر اساس تعداد لینک دهندگان به یک صفحه محبوبیت آن صفحه را تعیین میکنند. لینک های بیشتر و با کیفیت تر از طرف سایت شما  در بهبود نتایج شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو تاثیر زیادی میگذارد.
دریافت بک لینک
راه های بسیاری برای به دست آوردن لینک های خارجی وجود دارد. یکی از بهترین راه های دریافت بک لینک استفاده از مقالات تخصصی و قوی در سایتتان است. هرچه مقاله های قوی تری در سایتتان قرار دهید میتوانید بک لینک های بیشتری جمع آوری کنید زیرا دیگران برای استفاده از مقاله شما باید منبع را ذکر کرده و آن را به سایت شما لینک نمایند.
استفاده از مقالات یکی از موثرترین و مطمئن ترین راه های دریافت بک لینک است.
ایمیل یکی از ساده ترین راه ها برای به دست آوردن بک لینک های با کیفیت است.
رسانه های اجتماعی نیز یکی از بهترین و سریع ترین راه ها برای به دست آوردن یک پیوند دریافتی با کیفیت بالا میباشند. رسانه های اجتماعی به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی SEO و بک لینک هستند و نمی توان نقش پررنگ آنها را نادیده گرفت.

 

منبع:مقاله سئو و ساختمان پیوند از سایت ایفانت